Andra gången gillt

Jag höll på att försova mig imorse då jag somnade om efter att jag stängt av snoozern. Tess bankade på min dörr vid 8.20 och undrade om jag inte hade lektion klockan 9. Men trots det hann jag faktiskt få i mig lite frukost. Sen fick jag genomlida 2 timmar av Advanced social theory, och dagens lektion handlade om Pierre Bourdieu's habitus theory. För att sammanfatta vad det går ut på är att våran framgång i livet påverkas av våran bakgrund och 'slumpen'. Jag höll inte riktigt med det han sa om att dom som växer upp som medelklass aldrig kan få dom högre betalda jobben...det beror ju på hur hårt man kämpar för att nå sitt mål.

Efter lektionen traskade jag i regnet bort till Sommerfield's för att inhandla lite bakningsgrejer. Sen var det dags för attempt nr 2 att baka bröd. Och den här gången gick det bättre. Dave's styvpappa tipsade oss om att man inte skulle göra som det stog på jästförpackningen, utan man skulle blanda torrjästen med varmt vatten och lite socker och låta det stå i några minuter. Så nu har vi tre fina limpor bröd! Dom blev lite plattare än tänkt, men det gör inget.



Passade också på att baka en kladdkaka att ha i frysen som man kan bjuda på när man får oväntat besök.

Nu kunde jag inte baka nåt mer för att mjölet tog slut..men på söndag ska vi baka bullar med marta var det tänkt. Så istället så tvättar jag lite och ska precis sätta mig ner och plugga en stund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback