Längsta resan till Chester ever

Det var helt underbart att vara hemma i Gränna förra veckan, men nu är man tillbaka i plugg-chester igen. Men resan hit var ingen lek, och jag funderade ofta på att bara skita i det och åka tillbaka till gränna.

Så här gick det till steg för steg:

  • Det hela började med att jag skulle checka in online och skriva ut mitt boardingpass hemma hos annika på kvällen...och det visade sig att jag inte hade en bokning på liverpool-flyget! Fick boka en plats på ett flyg till London istället.
  • Började resan med att ta 12an från Annika in till Linköpings busscentral, och so far so good.
  • När jag vandrade bort mot flygbussen så var det tre män i gula västar som frågade vart jag skulle hän. Jag sa att jag var på väg till Skavsta, och då sa dom att jag skulle åka med en ersättningsbuss istället som dom satt in extra pga att inga tåg gick in till stockholm. Så jag hade inget annat val än att sätta mig på den. Vilket misstag det visade sig vara.
  • När vi stannade i Norrköping så visade det sig att jag var den enda som inte skulle ända fram till stockholm, så då fick jag byta buss då den skulle stanna i Nyköping.
  • Väl i Nyköping så stannade chauffören helt enkelt inte på stationen, så jag gick fram och sa att jag skulle av..då körde han en bra bit och stannade och släppte av mig..dessutom smällde han till mig med baggageluckan när jag tog ut min väska, så det blev en liten blåtira där...då var jag då på andra sidan stan och fick gå hela vägen och fråga mig fram efter vägen.
  • Kom fram till busstationen till slut och tog flygbussen till skavsta.
  • Annikas skrivare funkade inte hemma så jag tänkte att jag kunde skriva ut den på plats...men då ville dom kräva mig på en 400-kroners avgift för det. Så jag gick istället bort till hotellet där jag kunde skriva ut mitt boarding pass för 150 spänn istället.
  • Jag ställde mig i den långa kön för att checka in mitt baggage, och när det till slut blev min tur så slutade rullbandet att funka...detta hände upprepade gånger.
  • Själva flyget och allt gick som planerat.
  • När jag landade i London så tog jag stansted express till tottenham hale, och sen the tube till euston. Där fick jag köpa mig en tågbiljett till chester för 70 pund..rena rånet! Aja, hann med direkttåget iaf och var framme vid klockan 7.

Det blev en avslappnande kväll hemma på 9 Baristow close. Tess, jag, marta, adam och camilla såg på damernas och herrarnas stafett..Silver till Kalla och Haag!!! Dave satt och var osocial, letade online efter en ny bil.

Idag så tog jag, tess, marta och camilla en kopp kaffe nere på stan och gick runt och fönstershoppade lite. Sen hade jag min lilla lektion om terrorism och ny media. Det var allt som hänt idag än så länge..vi ska nog gå bort till adam, marta och camilla sen för att äta lite tårta hehe. Jag trodde jag skulle slippa se nån snö på ett bra tag...men tji fick jag...tror ni inte att det snöar ute just nu?!

Kommentarer
Postat av: Mamma

Ojojoj Hanna, vilken mardröm. Men, gick det ingen flygbuss från Linköping???? Männen i gula västar måste ju missförstått dig!!!



Hur som helst, räkna ut hur mycket extra du fick betala nu så löser vi det.



Kram så länge

2010-02-23 @ 18:39:14
Postat av: Mamma

Ojojoj Hanna, vilken mardrömsresa. Men gick det ingen flygbuss fårn Linköping???? Männen i västarna måste ju missförstått dig,flygbussen har ju inget med tågen till Stockholm att göra!!!!!



Hur som helst, räkna ut hur mycket du lagt ut extra så ska vi lösa det



Kram så länge

2010-02-23 @ 18:43:47
Postat av: Mamma

Oj, vad konstigt det var att kommentera idag. Först syntes inte min kommentar fast jag loggade in o ut några gånger (såg bara att en kommentar fanns men det syntes ingen text) Skrev alltså in kommentaren på nytt men då kom den första upp



Mysko

2010-02-23 @ 18:46:18
Postat av: Hanna

Nej, jag vet inte riktigt vad dom tänkte...jag sa samma sak till busschauffören...men men, dom kollade aldrig av min sms-biljett och den gäller ända tills i slutet av april. Då sparar jag ju in 150 spänn på det sen i påsk.

2010-02-23 @ 19:30:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0