Solig vårdag

Oj vad lustigt det kommer att kännas nu på fredag när man ska tillbaka till vinterkylan i Sverige. Här är det ju full vår med solsken och värme. Men aja, det lär ju vara lite ljusare nu än sist jag var hemma. Nu har jag checkat in mig online och tänkte börja packa handbagaget lite smått ikväll. Det incheckade bagaget är redan färdigpackat med en massa prylar som jag flyttar hem.

Jag hade en liten lektion imorse som varje onsdag, fast den här blev extra liten eftersom det bara var jag och James som orkade pallra oss dit. Men då känner man sig duktig iaf att man går till alla lektionerna när andra bara skiter i det.

Nu ska jag ta och plugga en stund..skriva lite på min dissertation, samt planera upp rapporten som jag måste skriva till Globalisation in question som har deadline på onsdag. Jag tror att jag kommer att få släpa med mig ett par böcker till sverige från biblan...suck, för mycket att göra!

Jag funderar lite smått på om jag ska åka till Stockholm den 20e mars, eftersom det är en kurs då som FN arrangerar. Tänkte kanske att det skulle vara bra ifall jag i framtiden vill jobba inom den sektorn. Men jag vet inte...får vänta lite och se helt enkelt.


Kommentarer
Postat av: Mamma

t

Ta på vinterkläder på fredag för det är fortfarande minus ( bara 5 idag dock) här. Rekordet för Jönköping med antal dagar i följd med minusgrader slogs i fredags. Det löd på 39 dagar i följd och var från 1966. Idag är vi inne på dag 43 och det är inga plusgrader på gång innan helgen iaf.

2010-02-10 @ 17:49:50
Postat av: Annika

här i linkan har det snöat hela dagen. men det är inte så jättekallt =) men MASSA snö.

2010-02-10 @ 19:46:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0