Som dagen innan jul

Ja, det här visade sig bli en mycket effektiv dag.. både pluggvis och städvis. Stället såg verkligen ut som en svinstia...skabbigt som aldrig förr. Så jag tog som vanligt på mig ansvaret och storstädade köket som ändå var värst. Jag tom tvättade fönstret, rengjorde fläkten (som funkar alldeles utmärkt nu), städade micron samt organiserade om hushållsapparaterna lite. Nu är det så rent att man skulle kunna äta direkt från bänken. Tess städade vardagsrummet, så det känns som ett helt nytt hem...det känns nästan som kvällen innan julafton då allt är skinande rent. Dave och Adam såg vi inte mycket till då dom var ute och mekade med bilen precis hela dagen. Förutom när Daves mamma och styvfarsa kom förbi på en fika.

Till middag lagade vi crepes då vi fick några pannkakor över sen igår. Svamp och currykyckling...mumma! Dave hade aldrig ätit crepes innan, men han tyckte att det var utsökt. Nu är jag dock så mätt att magen känns dubbelt så fet.

Imorgon blir det konferens i skolan under förmiddagen...dock har jag inte kunnat få tag i nåt schema eller nåt...men det är väl samma tid och samma plats som de två föregående åren antar jag. Måste komma ihåg att brygga lite kaffe och ha med mig bara...dom har ju inget bryggkaffe i Best building, bara automatkaffe som smakar som varmt vatten med kaffesmak. Idag har det nästan känts som om man var hemma i Gränna. Hela 4 koppar bryggkaffe har det blivit, och inte en enda kopp te! Fullkomligt älskar min lilla kaffebryggare som jag köpte för 5 pund förra året. Vilket kap alltså!

Snart är det väl dags för sängen..men jag är ju inte det minsta trött än. Så jag byter väl om, borstar tänderna, lägger mig i sängen och sätter på en film. Suck att voddler är nere nu..

God natt på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0