Helgen som gått

Då har snart ännu en helg nått sitt slut. Det har hänt så mycket saker i helgen att jag inte hunnit skriva ett enda inlägg.

Jag började fredagen med att gå till min lektion som var Advanced social theory...det var en sån där tråkig och ointressant lektion som handlade om Anthony Giddens. Efter lektionen gick jag bort en stund till biblan medan jag väntade på att Maggie skulle sluta sin lektion klockan 12.30 så vi kunde ta oss en låååång lunch-fika ihop. Är det någon britt jag känner som skulle kunna lära sig fika-konceptet så är det Maggie. Vi började med en äcklig kopp kaffe i Binks, men då det inte var nån höjdare så gick vi hem till Maggie och tog oss en lunch och en godare kopp kaffe, jag blev kvar där i många timmar..riktigt mysigt. Till slut fick jag ta och dra mig hemåt igen, för sen skulle jag bort till Marta vid 4 för vi (jag, tess, marta och dave) skulle ha en överraskningsfest för Adam för att fira hans födelsedag (som iofs är på tisdag) Så vi käkade god middag där (schnitzel med puputis blev det) sen spelade vi lite poker, för att sen dra ut på stan. Tess stannade dock hemma då hon inte mådde så bra..men vi andra drog först till Watergates och sen till Havannas. Det blev en mycket trevlig, och sen, fredag...

Det blev inte mycket action igår dock...sov länge och var allmänt sega hela dagen. Jag gick dock ut på två långa promenader..en in till stan på dagen för att handla lite grejer till middagen som jag skulle laga åt oss alla tre på kvällen, och sen gick vi och hyrde film efter middagen med. Till middag blev det Kyckling, banan och curry med ris. Perfekta bakismaten hehe.Filmen vi hyrde var Surrogates, och den rekomenderas att se..fick en att tänka till om vårat beroende till maskiner och teknologi.

Usch det är verkligen slaskväder ute...blötsnö både på marken och i luften. Blir nog att stanna inne mestadels av dagen och plugga tror jag

Kommentarer
Postat av: Mamma

Och här bara snöar det o snöar det. INget slaskväder här inte. Inatt kom det ytterligare snö så bilderna på min blogg från igår ljuger lite nu.Pappa har hört att det ska vara så här kallt hela feb så snön finns nog kvar när du kommer hem.Kram från oss alla

2010-01-31 @ 14:41:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0