Ledig för en dag

Yes, nu imorse kunde jag lämna in min uppsats så nu är det avklarat. Ett litet steg närmare examen :) Iom att vi hade deadline idag så var dagens lektion inställd. Bara det att deadlinen var klockan 12, och lektionen skulle annars inte börja förrän klockan 15...var finns logiken i det liksom? Aja, jag är inte den som klagar över lite extra fri tid.

Igår hade jag äntligen min första lektion på året, även om det först såg ut som att den var inställd den med. Det är nu tredje veckan på terminen, och även om jag hade skippat skidresan så skulle jag bara ha haft 2 lektioner..dvs, jag missade bara en lektion medan jag avnjöt pisterna i Kläppen. Nu har jag en hel månad till nästa 'riktiga' deadline..nu har jag bara några personliga deadlines att jobba på till min dissertation. Min supervisor gillade iaf mitt litteraturbaserade kapitel iaf, och hon har tydligen väldigt höga förhoppningar om min dissertation. Jag fick tillbaka min first draft idag med kommentarer från Kirsten..nu är det bara att finputsa på den så kan jag lägga det åt sidan fram till påsk.

Jag och Tess kom ganska precis hem från en lång härlig promenad...så trist att bara gå hemma om dagarna. Så efter att ha sett på ett par avsnitt av 'Halv 8 hos mig' så tog vi oss en välbehövd kopp kaffe för att sen röra på fläsket lite. Nu väntar vi bara på att Dave ska komma hem, borde vara här vilken minut som helst nu.

Ajuste, jag slingade tess hår innan..lite mörkare blonda slingor blev det..riktigt fint! Sen gick jag in till stan och betalade hyran för januari och februari..inte lika kul, men men, måste ju göras tyvärr.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0