Efterlängtat oväder

Ja, jag och jon ska bege oss till jobbet om ca en halvtimma och det ösregnar samt haglar och det åskar precis över oss...vi kommer nog att bli blöta. Men det blir nog garanterat en lugn dag på jobbet.

Igår hade jag min lediga dag och då tog jag med mig andrea och åkte till A6, där har dom iaf AC. Sen på kvällen så åkte vi över till öa och red lite. Jag var ju tvungen att testa på hennes nya häst Rico, han var riktigt mysig men lite osäker och hoppig då han bara är 6 år gammal. Klockan halv 12 kom vi hem igen och lade oss för att sova. Sen tidigt imorse så stack vi ut på en morgontur med pollarna igen, fast den här gången red jag på gamle Charlie. Och efter att vi hade ridit klart och ätit lite frukost så gick vi ner till vättern för att bada, och precis när vi hade hoppat i så såg vi dom mörka molnen och hörde mullren. Men vi hann inte hem innan skyfallet kom...tur att vi redan var blöta.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0