Uppdatering

Efter att ha varit med och slagit försäljningsrekord på jobbet igår så har man gjort sig förtjänt av en ledig dag. Jag skulle egentligen vara ledig imorgon med, men jag behövs på jobbet på kvällen då det fattades personal då. Men idag blev det en riktig sovmorgon iaf, vilket jag behövde. Jag tog det mest lugnt hela förmiddagen medan jon låg och sov, och sen så satte jag mig och började jobba på augustischemat...ska försöka få klart det imorgon innan jobbet.

Från att ha haft en lugn och händelsefri dag så satte det fart på kvällen. Jag och jon skulle laga mat, och då traskade jag bort till tempo för att handla lite mat, och då såg jag en annons på en lägenhet på anslagstavlan...så jag tog en lapp och gick hem och ringde. Hyresvärden sa att jag kunde komma och titta på lägenheten, som egentligen är ett litet hus, om en timme...så det gjorde jag, och jag fick tom med mig jon. Det var en riktigt mysig liten 2a med kakelugn och trädgård och uteplats. Golvet skulle bytas ut sa hon, och hon skulle nog sätta in en till kakelugn sen i vardagsrummet. Jag har att bestämma mig tills på onsdag, men hon sa att hon helst ville att jag skulle flytta in, så om jag vill ha den så får jag den. Och jag har beslutat mig för att ta den. Vi får se när jag kan flytta in, men paret som bor där nu ska flytta på lördag och sen så städar dom ut stället helgen efter.

Jag har kommit in på två av dom kurser jag sökte i våras. Så jag ska göra iaf en av dom. Troligen blir det den om internationell konflikthantering som är i jönköping på distans...och sen har jag också skickat in en intresseanmälan till kooperativet olja som samordnar personlig assistentjobb. Så får se om jag får napp där.

Nu sitter jag hemma och ser på film med andrea och jon och äter popcorn och dricker iste. Imorgon bitti ska jag ut och träna tänkte jag, och sen fortsätta jobba med schemat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0