Conference day#1

Den här veckan är inte som alla andra veckor i skolan. Det är nämligen dags för årets konferensvecka. Så redan klockan halv 9 traskade jag bort till skolan för att lyssna till gästföreläsarna. Till en början var jag ensam trea bland en massa ettor och tvåor (det är alltid tvåorna som organiserar konferensen, jag hjälpte till och gjorde det förra året), men till slut såg jag ett ansikte jag kände igen. Det var James. Det tycks alltid bara vara jag och James som går på dom lektionerna alla andra i klassen väljer att skita i. Är det för att vi är mer ambitiösa än alla andra? eller ser dom nåt som jag och James konstant missar? Aja, vi förblev dom enda två från tredjeårssociologerna..två av 4 tredjeklabbare totalt...två killar från communication studies kom med. Vi lyssnade på en intressant föreläsning om 'Blood diamonds' i Afrika, men sen när det blev rast så beslöt vi oss för att sticka..Det var ju tydligen inte obligatoriskt för oss att gå, utan vi fick skriva in oss på 'gästlistan'. Kan hända att jag går på nån lektion imorgon och nån på onsdag...men det beror på vad det handlar om, och om det gynnar mina studier sen i vår. Men det är nästan värt att gå bara för att se Brian i kavaj, det gör han nämligen bara en gång om året, och det är under konferensdagarna..han ser så stolt ut i sin kavaj och slips med sitt långa rock/knuttehår knutet i en hästsvans! Coxie hade tyvärr inte varit lika noga med att klä sig fint, han hade på sig något som liknade nåt som en fiskare skulle ha på sig ute på sjön. Fattades bara fiskespöt, fiskarhatten med fasthängda fiskekrokar och dom knähöga gummistövlarna.

Biblan blev mitt nästa stop då jag behövde ta ut lite fler böcker till min dissertation. Sen traskade jag in till tescos för att köpa mig ett par nya hörlurar eftersom jag råkade paja mina förra igår.

På väg hem från tescos så fick jag syn på årets första vårtecken:


Kommentarer
Postat av: Annika

shit, här är vi så långt ifrån våren man kan komma typ :P snöstorm, alla stadstrafik i hela linkan är inställd. hahahahaha. fett kul :P kaos där ute, tur att jag inte ska åka nånstans ikväll.

2010-03-01 @ 18:22:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0