Fridaymys

Idag är det fredag á la Hanna som gäller. Jag har precis kommit hem efter att ha varit borta på tesco och inhandlat ingredienserna till dagens middag. Det blir Chicken Tikka masala (samma recept som erika och jag testade på sist jag var hemma), och till det blir det rödvin. Vi sa imorse att vi ska ta det lugnt ikväll och stanna hemma bara vi tre och spela mariokart på wii't och bara ta det chill.

Om en vecka har jag precis landat på skavsta och står väl antingen vid passkontrollen eller vid rullbandet. Det ska bli riktigt skönt att vara hemma i gränna i hela tre veckor så man kan slappna av ordentligt av vardagen och sina gamla rutiner.

Vad ska man hitta på nu då tro? Jag har liksom redan gjort en massa idag....jag har städat och dammsugit huset, tvättat, handlat mat, gjort lite research till nästa uppsats, och druckit en massa kaffe...så vad ska jag mer hitta på? Det är för tidigt att börja förbereda maten då kycklingen fortfarande är fryst (ska lägga den i marinad när den tinat)..Nej, det blir nog till att lyssna på musik och njuta av att inte ha nåt att göra.

Kommentarer
Postat av: Pappa

Ja, vi längtar också tills du kommer hem.

I dag har Hugo opererat bort sina tonsiller. Det gick bara fint, men han är lite trött efteråt.

Du har väl hört att Jon ska jobba på kaffestugan i sommar?

P

2010-03-12 @ 17:25:06
Postat av: Erika

Det låter som riktigt bra Fridaymys systeryster! Åh vad vi ska mysa när du kommer hem också, måste ju se till att fira din Geburtstag ordentligt också!

2010-03-12 @ 19:09:34
URL: http://whatshappeningtome.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0