Vart ska alla ta vägen?

Saker och ting har rörts om ordentligt i huset nu dom senaste dagarna. I måndags så var tess på en arbetsintervju på skolan då hon helst vill stanna i chester och jobba som en research assistant och stanna med dave. Men senare på kvällen så fick dave ett telefonsamtal som kan förändra alla deras planer ihop. För aslänge sen så ansökte han om ett arkitektjobb i australien, men eftersom han inte räknade med att han skulle få det så tänkte han inte nåt mer på det. Personen som ringde honom sa att han ligger bäst till inför arbetsintervjun, och tar han jobbet så flyger han redan om tre veckor. Distansförhållande är inte riktigt något att räkna med eftersom han var sjätte månad kommer att flytta till ett annat land i världen. Jag tror, och hoppas för hans skull att han tar den här möjligheten att skaffa sig den arbetserfarenheten och upplevelsen. Tycker bara att det är synd om tess som kanske måste stanna i chester utan vare sig mig eller dave...men i sånna fall bor hon nog med adam och marta. Aja, får se vad herren i huset beslutar sig för.

Själv ringde jag romans fastigheter igår för att visa intresse och vem jag är. Dom sa att dom inte hade några lägenheter tillgängliga just nu, men att dom ringer när det finns nåt som skulle passa mig. Det var ändå bra att jag ringde för dom trodde att jag bara ville ha sommarboende, men när jag sa att jag tänkte att jag skulle bo i gränna i alla fall under hela nästa år så sa dom att det gör det lättare att hitta en lägenhet åt mig. Nu ska jag bara ringa till romans med och visa framfötterna lite.

Vad händer idag då måntro? Jag har redan varit på dagens lektion som handlade om domestic violence. Jag ska väl bara göra lite research till nästa uppsats då jag nog ska skriva om Transport sustainability in relation to the Global warming issue. Tänkte att det kan vara intressant eftersom det är en aktuell debatt, och att många kritiserar det nu pga årets kalla vinterväder världen över.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0