Foucault & Giddens

Revision, revision, revision...Det är allt man gör just nu. Jag läser just nu om Michel Foucault och hans power/knowledge theory, samt Anthony Giddens Structuration theory. Jag kan ju inte säga att det är det roligaste jag har gjort i mitt liv. Men på tisdag eftermiddag kan jag lämna dom två gubbarna bakom mig, och istället fokusera på globalisering istället.

Jag kan fortfarande inte fatta att allt äntligen är över på torsdag..no more uni!! Jag vet att jag tjatar om det i typ varje inlägg..men det är det som driver mig just nu, det som hindrar mig från att begå kollektivt självmord tillsammans med tess som också är sjukt skoltrött. Jag vet nog vad jag ska göra på torsdag efter exams...jag ska inte ut och festa som alla andra (man mår ju så dåligt dagen efter, och så har jag typ inga pengar)...nej, jag ska istället göra absolut ingenting! Bara vara hemma och ta det lugnt..kanske ta mig ett glas rött och köpa mig lite snacks. Tess har en exam på fredagen med..så vi kan fira lite mer då kanske (även om hon har en till liten exam veckan efter)

Tess och Dave ska tydligen bort till Tesco en snabbis..men jag behöver inget så jag stannar hemma och pluggar vidare.

Dagar kvar till sista sluttentan: 4 dagar

Dagar kvar till hemfärd: 12 dagar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0