I'm back

Det känns skönt att ha kommit igång att jobba nu..och det blev en rejäl kickstart då det var mors dag igår, och då är det alltid många som vill bjuda sin morsa på en räkmacka på grännaberget. Jag tog på mig att göra mackorna över lunchen men sen blev det att jag fortsatte med det tills stängning. Men det blev istället väldigt lugnt på kvällen så vi kunde stänga igen en halvtimma tidigare. Men det märks att man inte är van...fötterna började värka redan efter att halva dagen hade gått, och då hade man ändå hälften kvar.

Idag fick man en skön och välbehövd sovmorgon, och man kände att man hade rejält med träningsverk både i rygg och skulderblad. Mamma släppte in vovvarna vid 8 och sen myste vi fram tills klockan 10 då det var dags att gå upp. Annika kom en stund senare och höll oss sällskap. Efter en stunds chillande framför tv:n, frukost och en dusch så tog vi oss i kragen och tog ut vilddjuren på en promenad. Viktor är riktigt duktig nu tycker jag, iaf när man sätter honom. Nästan direkt när vi kom hem så gick jag och annika ner till hamnen igen för att käka lite lunch...vi hade först tänkt laxstugan men dom hade inte öppet, så det fick bli en enkel hamburgare på pir istället. När vi var klara så var klockan inte mer än halv tre (vi började jobba klockan 4), men vi gick iaf upp till tompa, hämtade bilen och åkte upp till berget för att hänga lite med nirro och charlotte innan vi bytte av dom. Kvällen blev ganska så händelselös..men vi fick iaf lite granna att göra och Olle kom och tog sig en kopp kaffe och höll oss lite sällskap innan det var dags att börja städa.

Imorgon bitti blir det jobbet igen, och det blir samma duo som ikväll, fast vi får nog lite mer att göra imorn så vi har ett par bokade bussar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0