Nehepp..

Det blev ingen av dom lägenheterna jag fått nys om.. Den ena killen var tydligen en idiot och den ettan var väldigt skabbig...och jag ringde den andra killen som Olle tipsade om igår, men han sa att han tyvärr inte hade något tillgängligt. Så nu står man på noll igen...det är bara att leta vidare och hålla alla ögon öppna.

Nu är det alltså bara en vecka kvar tills mina exams, och jag pluggar lite varje dag..men det känns på nåt sätt som att jag borde plugga mer än jag gör..det är väl för att man är van att alltid stressa över något. Snacka om att man kommer att bli uttråkad under veckan efter exams...då jag är klar med mitt, men tess måste plugga vidare till sina exams, och dave jobbar på som vanligt. Det blir många långa promenader i solen kan jag tänka mig. Idag trotsade jag vädret (regnskurar) och gick ut på en långpromenad ut på landet, och efter en stund kom tom solen fram och det blev riktigt skönt. Jag gick min vanliga promenadväg bort ut på landet. Och den här gången så gick jag en bit längre och hittade en lång skogsstig samt några hästar. Dit ska jag gå ofta sen! 12000 steg blir den lilla rundan. Mycket bra!



Nu har vi beslutat att den 27e ska vi åka till Alton Towers med adam och marta. För er som inte vet så är Alton Towers som Liseberg, fast så mycket större. Det ska bli riktigt skojigt tycker jag! Det blir en bra avslutning på dom här tre åren i england då jag flyger hem dagen efter.

Jag fick reda på idag att det är sååå mycket bättre att jobba i sverige...för i england får man ingen betald semester!!!..den enda semestern dom får är två veckor till jul..men dom måste jobba hela sommaren, och inga kompdagar får dom heller. Tänk att behöva jobba konstant hela året förutom två veckor vid jul...sicken mardröm!

Dagar kvar: 17

Kommentarer
Postat av: Challe

Hanna, vem har sagt att man inte har mer än två veckors betald semester i England? Man har laglig rätt till minst 5,6 veckor BETALT semester per år i ett vanligt mån-fre jobb inom Storbritannien. :)

2010-05-16 @ 18:00:12
URL: http://cizzim.blogg.se/
Postat av: Hanna

ok, det var dave som sa det...

2010-05-16 @ 19:17:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0