Gå FOT!!!

Det är en fullspäckad helg jag har framför mig nu. Nu jobbar jag tills på lördag för att sen direkt åka på HV71 invasion till Södertälje. Det ska bli riktigt kul...så länge HV vinner så klart! Får väl se om adam kan hänga med för han har varit sjuk hela veckan.

Igår blev en riktig utedag. Iom det finfina vädret så stack jag till huset för att ta och träna hundarna lite. Och just när jag kopplat Tage och låst dörren bakom mig så kom erika..så hon fick gå in och hämta viktor också så gick vi tillsammans. Som vanligt fick jag ta den envise boxern och erika tog lille tage. Visade erika hur man får tage att gå fot, och det dröjde inte länge innan han gjorde just detta. Viktor är en svårare nöt att knäcka då han aldrig ger upp. Men till slut gick även han rätt fint. Efter den 1.5 timme långa 'promenaden' så följde jag med erika hem på en kopp kaffe på balkongen. Sen stack jag hem en sväng för att diska och städa undan lite innan jag gick bort till huset igen för att fira mamma på 54-årsdagen. Och det blev att vi beställde pizza och drack ett glas rött innan jag och erika gick hem igen. Jag gick nästan upp mina 10 000 steg, kände mig duktig.

Tess skrev på facebook att hon flyttar hem den 28e mars! Det ska bli riktigt skönt att äntligen få hem henne så vi kan umgås som vanligt igen. Det är ju klart...det blir ju inte som när vi bodde i england, men betydligt bättre nu när vi kommer att vara i samma land och bara ynka 15 minuter ifrån varandra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0