vinter...igen

Igår var det en underbart solig, härlig och snöfri dag, och jag tog faktiskt fram vårjackan och solglasögonen..och idag när jag vaknade var det minst 30 cm nysnö ute..så det var bara att ta fram vinterjackan igen med mössa, vantar och hela kittet.

Kickan ringde inatt och sa att hon var tvungen att dra iväg då hennes sambo, hennes bror med respektive hade åkt i diket. Så jag gick med på att åka till jobbet tidigare idag. Men det var inte helt lätt att bara sätta sig i bilen och köra. Nej, jag fick dra på mig täckbyxorna och gå ut och skotta för kung och fosterland. Som tur är har jag en underbart snäll granne som hjälpte mig skotta. Men trots att vi var två som skottade så tog det drygt en halvtimme att komma ut på vägen. Och motorvägen var inget rolig heller..det var knappt plogat nåt alls mellan gränna och ölmstad och resten av vägen var inte i toppskick heller. Så det blev till att hålla sig mellan 50 och 70 km/h hela vägen. Men nu är jag på jobbet iaf och behöver inte dra ut i snöyran nåt mer.

Igår var det min födelsedag, och förmiddagen blev lugn som vanligt då alla jobbar på vardagarna. Men sen klockan 3 så gick jag bort till erika och markus då markus hade bakat en tårta. Sen gick jag och erika ner till huset för att fira lite med familjen och äta lite hemmagjord smörgåstårta (adam och andrea var också där, men markus ville inte vara med) Men riktiga firandet får vi ta nästa helg eftersom jag jobbar hela denna helgen.

Idag blev en sån där riktig innedag med tv och wii..imorgon däremot ska vi nog ta oss in till stan och fönstershoppa lite.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0