Åre dag 1

Det gick väldigt bra att ta nattåget hit till Åre. Det var himla smidigt att kunna sova genom hela resan, dock kanske man inte fick den bästa sömnen pga de hårda smala bäddarna, den hårda kudden och värmen i kupén. Men när vi väl var framme så mötte Jens och Tim upp oss på stationen och vi gick till lägenheten för att äta lite frulle och vänta på att liftarna skulle öppna klockan 9. Sen blev det hela dagen i backen. Vi blev lite glatt överraskade över att det var några minusgrader och det snöade ymnigt hela dagen. Fast på eftermiddagen blev det nästan lite jobbigt att åka i den djupa snön och den iskalla hårda vinden. Så vid klockan 15 gav vi upp och åkte hem. Duktigt gjort av oss tycker jag iaf. Är iaf väldigt nöjd med mina nya skidor, fast det tar ju ett tag innan man vägar släppa på bromsen...kanske imorgon om vädret tillåter. Ryggplattan som jag fick av mamma och pappa har jag dock inte fått chansen att testa riktigt eftersom jag inte ramlat ännu.


Kommentarer
Postat av: Mamma

Det var fasligt vilka långa dagar det verkar vara i Åre, fortfarande dag 1. En viss fröken Hanna skrev: Jag lovar att blogga varje dag:(-

2012-04-19 @ 19:21:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0