Back to life

Nu ska jag göra ett nytt försök med den här gamla bloggen.
 
Efter 4 månader av att jobba dubbla jobb (personlig assistent 100% och i princip fullt schema på Kaffestugan) så ska det bli skönt att på måndag återgå till att bara jobba som personlig assistent. På Söndag stänger 'Kaffe' igen för den här säsongen och då satsar jag på att skaffa mig lite fritidsintressen istället för att bara sitta hemma under mina lediga dagar.
 
Så nu i tisdags fick jag hem en saxofon som jag ska hyra och lära mig spela igen. Jag spelade ju sax som liten, och jag blev faktiskt riktigt förvånad över hur mycket jag kom ihåg..är väl lite som att cykla antar jag..att man aldrig riktigt glömmer hur man gör. Men det ska bli kul då jag alltid sagt att jag en dag vill ta upp saxofonen igen. Och igår så började jag på en agilitykurs med lilla Tage. Alla blev mäkta imponerade av den lilla Bostonterriens insatser och tränaren sa att han såg potential i han. Han lärde sig snabbt att hoppa över hinder, och han vågade tom ta sig igenom den läskiga tunneln två gånger, och fick några köttbullar i magen på vägen. Det var något som jag gärna vill fortsätta med och se hur långt lilla Tage kan gå och lära sig. Man märkte iaf att han tyckte det var roligt, men ack så jobbigt med alla nya intryck. Jag längtar till nästa träning, men nästa vecka är det inget för då är det adelövs marknad och då spärras området av, och veckan efter det så jobbar jag..men då kan kanske någon annan i familjen gå? Måste såklart kolla med tränaren Åke så att det är ok att man gör så.
 
Imorgon händer nåt roligt också; kusinerna Martin och Johanna kommer och hälsar på över helgen, och imorgon kväll blir det då kräftskiva med familjen :) På lördag kväll bär det också av mot Linköping med Tess och Andrea, för då ska vi på Lars Winnerbäck-konsert.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0