Julen är här...också?

Nu har vi klarat av första veckan här på Teneriffa, och vi har fått mycket sol och även lite bad i havet. Men inte hade jag för mig att det var så himla salt att bada i havet, det är ju så att det svider i ögonen. Och Fia sa till mig igår efter att vi kommit hem från stranden och jag kom ut ur duschen 'Ja men du fick ju en del färg idag ändå!' Vaddå? tyckte jag, 'Ja det måste ha varit saltet som gjorde att du såg blek ut innan för du är brunare nu än innan du hoppade i duschen'. Men vi kom på att vi måste nog alla beställa tid för klippning när vi kommer hem, inte bara växer håret så det knakar här nere i värmen, utan det kommer att vara solblekt och slitet från saltvattnet, plus att när man ska duscha av sig saltet så är det som att hoppa i en av basängerna på Rosenlund..Så min gissning är att det också kommer att ha en nyans av grönt i sig med….så reta mig inte när jag kommer hem med mitt långa, frissiga, gröna hår..

Men idag badade vi inte..jag och Kickan tog med oss badkläderna när vi gick ner för att äta lunch, men när vi var färdiga att gå ner till stranden så mulnade det på, och då gick vi hem och tog en siesta istället. Det var nog lika bra för jag såg imorse att jag fått lite soleksem som kliar, men nu känns det mycket bättre faktiskt.

Nu har jag och Kickan precis kommit hem till lägenheten i Zentral Center igen efter att ha ätit lite äcklig mat på Vintersol…fast det gick knappt att äta så vi gick till Donken efteråt och tog en glass för att bli lite mättare. På vägen hem så hade mörkret fallit över Las Americas och vi hittade tecken på att Julen närmar sig så smått
 
 
 
 
 
 
 
Jag vet inte hur man roterar på dom här bilderna på bloggen...sorry

Det har blivit dåligt med bloggen, men vi har väldigt begränsat med internet…men ska försöka blogga när jag får chans till det. Tveka inte att messa eller ringa på viber/whatsapp/skype om ni vill nåt, ringa går ju bara när jag är online, men messa kan man ju göra för det ser jag ju när jag väl får internetuppkoppling.

Imorgon är get back to work som gäller, och det kommer att vara träning hela dagen då vi kommer att gå på 5 olika träningspass…ibland undrar man vem som behöver det mest egentligen?, ibland känns det som att assistenterna behöver träningen mer hehe Man har så jäkla dålig kondis att det är nästan pinsamt…men här kan man iaf skylla på värmen.

Härligt var det också att läsa på fejan att jag inte missar morfars begravning after all
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0